بررسی ویژگی های پارچه نانو
نوشته شده توسط : مبل شمرون

آشنایی با ویژگی های پارچه نانو

پارچه نانو یکی از پر کاربردترین انواع پارچه در صنعت تولید مبلمان می باشد. امروزه مبل یکی از وسایل ضروری منزل به شمار می رود که در مدل های متفاوتی طراحی و تولید می گردد.

همه ساله نوآوری ها و خلاقیت های جدیدی در طراحی و ساخت مبلمان به چشم می خورد. البته متریال مورد استفاده در ساخت مبل نیز از این نوآوری ها مستثنی نیست.

پارچه نانو برای مبل

پارچه نانو برای مبل

یکی از اصلی ترین متریال ها در تولید مبل، پارچه ای است که برای رویه دوزی مبل مورد استفاده قرار می گیرد. این پارچه هر قدر که باکیفیت تر باشد، از دوام و ماندگاری بالاتری برخوردار خواهد بود.

یکی از پارچه های محبوب که با استفاده از فناوری نانو تولید می شود، پارچه های مبلی ضد آب و ضد لک می باشد. درگذشته شاید تصور یک پارچه ضد آب و ضد لک بیشتر شبیه یک رویا بود و در صورتی که لکه ای روی مبل ایجاد می شد، باید به دنبال راه های مختلفی برای پاک کردن از بین بردن آن لکه می بودیم.

اما امروزه با آمدن پارچه های نانو به بازار، این موضوع، مشکل چندان بزرگی به شمار نمی آید.

پارچه نانو چیست؟

پارچه نانو یکی از جدیدترین دستاوردهای صنعت نساجی است که با استفاده از تکنولوژی های جدید و ماشین آلات نوین، به تولید می رسد.

الیاف به کار رفته در این پارچه ها نانو نام دارد. این پارچه ها دارای قابلیت هایی نظیر ضد آب و ضد لک بودن می باشند. لازم به ذکر است که تولید پارچه های نانو با الهام از طبیعت صورت گرفته است.

در واقع دانشمندان با کنکاش در طبیعت، ساختارهای سه بعدی و فناوری های خاصی را روی الیاف نانو امتحان می کنند، تا بتوانند به خصوصیات ویژه ای در تولیدات پارچه ها دست پیدا کنند.

ویژگی های پارچه مبلی نانو چیست؟

گرچه اکثر مردم پارچه های نانو را به عنوان پارچه ضد آب می شناسند، اما باید بگوییم که تمامی ویژگی های پارچه نانو تنها محدود به ضد آب بودن آن نیست.

بلکه پارچه نانو دارای ویژگی های فوق العاده دیگری نیز می باشد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

استفاده از این نوع پارچه در رویه دوزی مبل تحولات بزرگی ایجاد نموده و سبب جلب رضایت مصرف کنندگان گردیده است.

از مهم ترین ویژگی های پارچه نانو می توان به موارد زیر اشاره نمود.

پارچه نانو ضد آب

پارچه نانو ضد آب

ضد چروک بودن پارچه

یکی از ویژگی های خاص پارچه نانو ضد چین و چروک بودن آن است. این فناوری به طور شگفت انگیزی از چروک شدن پارچه ها جلوگیری می کند. حتی اگر چروکی بر روی پارچه ایجاد شود نیز با تکان دادن پارچه، این چروک ها از بین رفته و پارچه به حالت اولیه خود باز می گردد.

خواص آنتی باکتریال

یکی دیگر از ویژگی های فوق العاده پارچه نانو مقاومت این پارچه ها در برابر عوامل بیماری زا و میکروارگانیسم هایی نظیر باکتری ها می باشد. ساختار پارچه نانو به گونه ای است که هیچ گونه میکروارگانیسم و آلودگی روی این پارچه دوام نمی آورد.

استحکام بالا در برابر مواد شوینده

یکی از دغدغه های خانم های خانه دار این است که پارچه در اثر شست و شو و با استفاده از مواد شوینده تغییر رنگ و تغییر شکل ندهد. در مورد پارچه نانو می توانید اطمینان داشته باشید که این پارچه در برابر انواع مواد شوینده مانند شامپو فرش و پودر و… کاملا مقاوم می باشد. به این ترتیب تحت تأثیر شست و شو با مواد شوینده دچار فرسودگی یا تغییر رنگ نخواهد شد.

خاصیت ضد حریق بودن پارچه نانو

یکی از مهم ترین ویژگی های پارچه نانو را می توان خاصیت ضد حریق بودن آن عنوان کرد. . منظور از ضد حریق بودن پارچه نانو این است که این پارچه به راحتی توسط آتش شعله ور نمی شود. ضد حریق بودن پارچه مبلی در حفظ امنیت ساختمان، اهمیت بسیار زیادی دارد. امروزه اکثر منازل و آپارتمان هایی که در اختیار مردم قرار دارند، از متراژ پایینی برخوردار هستند. به همین دلیل گاهی پیش می آید که در اثر سهل انگاری یا کمبود جا، مبلمان در فاصله بسیار کمی از بخاری یا شومینه قرار می گیرد. در صورتی که شعله های شومینه یا بخاری به پارچه های نانو برسد با توجه به ضد حریق بودن این پارچه، از سرایت و گسترش آتش به سایر قسمت های منزل جلوگیری می شود.

منبع : مبل شمرون 





:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: